Saturday 17 September 2011

Zaman Kanak-kanak

Sometimes, a secret should be remain as a secret, forever.
Let the Mighty one knows about that. There should be only HIM knows about the secret.

Dalam perjalanan pulang dari Kelantan, semasa melalui jalan Kuala Kangsar - Lumut, saat adik-adik telah pun tidur, mak dan abah mula membuka story.

Abah : Seronok jaga kamu masa kecik-kecik dulu. Pendek kata, jaga 10 orang anak macam kamu pun tak apa.
Miss Chillax : Ha???
Mak : Dulu, kalau mak kata putih, putihlah...kalau mak kata hitam, hitamlah...tak pernah melawan. Kamu ikut je...
Miss Chillax : (Ah sudahhh....apehal pulak ni! Jangan buat aku touching!)
Abah : Kalau kena marah, mesti nanges-nanges. HAHA...lepastu, mulalah....mesti jadi apa-apa kat abah. It just another fallacy : questionable cause. Which, kalau jadi ape2...mesti sebab the same reason. kalau abah marah kamu, mesti tayar motor abah pancit. Or else, abah kena marah dengan pihak atasan. Takpun, proposal abah kena reject.
Mak : Kamu tak pernah demand. Tengok Siti ...hari tu, nak cari baju raya dia sorang je, dari pukul 10 pagi, sampai ke 3 petang. dari Ceria, sampai ke Econsave! Zariff sampai tertidur dalam kereta. Kesian dia, kena marah dengan abah. Zariff kan memang tak reti duduk diam.
Abah : Kalau marah Siti, dia selamba je...kalau marah Zariff, lagilaa....senyum-senyum je dia. Kalau marah kamu. Hahaha....
Miss Chillax : (Cool...relax...chill....jangan nanges....tak macho la kalau nanges) #Airmata dah bertakung#

Memori zaman kanak-kanak terimbas semula...


Mak : Nak coklat? =)
Miss Chillax : NAK!!!
Mak : Cium mak dulu...baru mak bagi.
Miss Chillax : #cium pipi mak#
Mak : Haha...sukanya dapat coklat!
Miss Chillax : mestilahh....hahaha

Well, sometimes....a secret should remain as a secret.
kalau aku taktau perkara ni, aku takkan sedar yang rupa-rupanya, satu ketika dulu...aku seorang anak yang baik. Aku baru je berniat nak jadi blacksheep. At least, bila hari bertemu Illahi datang...aku boleh menyanyi lagu Westlife.

Goodbye papa, please pray for me...
I was the blacksheep of the family....

wahahaha!

Okey2...fine. It's not funny. It just I feel really super duper sad at the moment parents aku bukak cerita.

Ishh...takpatut betul~

Then, what yours?

No comments:

Post a Comment