Saturday 17 September 2011

Kelantan~

Oh Assalamualaikum sume!

Since rayer tahun ni...aku kat kelantan, nak taknak...kenalah jugak merapu pasal ni kan.
Aku memang taksuka rayer kat Kelantan ni. To be honest sehabis-habis honestlah ni. Aku suka sebab ramai saudara-mara aku kat Kelantan ni, cuma...yang takbestnya, suasana raya!

#SATU#
Could u imagine? Raya ni, aku langsung tak merasa rendang dan lemang! Haha...sebenarnya, tak jadi isu pun. Selama ni, kalau raya pun...aku tengok dari jauh je lemang dengan rendang tu. Bila orang tanya kenapa tak makan, aku juz cakap...on diet lah! Haha.

McNa : Diet ape dah kurus? Nak tinggal tulang je ke?
Miss Chillax : Err..yep. Aku nak jadi macam Ryuk Death Note.

McNa : Hoiishhh!
Miss Chillax : What??? ryuk hensem what....kan Ryuk kan? haahaha

#DUA#
Congestion. Haishh...yang ni memang aku takbleh blah. Well actually, aku suka...cuma kalau dah time perut aku kosong sebab stuck kat jammed lama-lama...then mulalah rasa macam nak muntah tapi tak muntah-muntah. Haddoii.... Bayangkanlah...we all berayer dalam kereta macam ape ntah....
Dahlah malam rayer kat atas highway, then...hari rayer lak stuck kat dalam kereta.

#TIGA#
Aku pelik betul. Rumah orang kelantan ni...Sumenye besau-besau. Pendek kata..memang cantek r! Pergh...Venice of Perak pun kalah. Even, Laguna Merbuk pun kalah. Haa...ape lagi? Damansara Perdana? Kalahh....Setia Alam? Kalahh...Bukit Beruntung? Kalahh....Antara Gapi? Huhh, lagi lah kalahh!
TAPI.....Apa pasal jalan kecik sangat????!!!!!

Bayangkan kalau kereta berselisih masa nak masuk lorong kecik tu. Ya AMPUNNN....Seksa eosophagus aku! Nak peristalsis pun tak jadi!

#EMPAT#
Makan nasik. Kat Kelantan takde laen. Pagi, Tengahari, Petang, Malam,...nasik!nasik! nasik!

*Okey2...maaf. no offense! Aku memang tak suka makan nasik. Yang ni, salah aku. Sorry!*

#LIMA#
Perangai diorang bawak kereta. Kadang tu...kalau orang laju, dia pun terhegeh-hegeh nak laju. Kalau orang nak potong, lagi berdesup dia laju. Kejadah ape??? Kalau kat traffic light tu, lampu hijau dah 2minit, baru nak gerak. nyet..nyet...nyet....pastu, smpai turn aku memang lampu merahlah. Kalau ikutkan etika 13 saman yang pernah aku dapat, memang aku langgar je lampu merah tuh! 

Mana diorang belajar nih? pastu, kalau nak masuk simpang, suka hati dia je tak bagi signal. Aku taulah jalan tu atok nenek diorang punya. Tapi, where's your manners actually? Letak kat kaki ke?

Well, rayer ni....tu je lah perkara yang buat aku ohmai ohmai sangat.



P/S : Aku dapat duit raya banyak gila. Masyukkkkkk!

No comments:

Post a Comment