Tuesday 27 January 2015

Confession I

Meski hati tak rela
Bila dunia tak lagi untukku
Sampai waktunya aku sendiri
Hidup yang ku tak pasti
Langkahku terhenti 
Tak mampu berlari
Saat tangan yang digenggam 
Engkau lepaskan
Aku bernafas tanpa udara
Tangisku tiada airmata
Oh kerana semuanya berlalu menghilang
Dan tak akan kembali

Miss Chillax: Eh sudahlah. Lagu lagu sedih je.
Shazrin: Hahaha. Ko pehal. Jangan sedih sangat. Lol
Miss Chillax: Ntahlah. Takdapat M&M bro, cenggini ah. Weh, aku nak buat confession boleh tak?
Shazrin: Boleh, apa dia?
Miss Chillax: Kenapa kan. Aku rasa macam aku dah nak mati ha? Aku rasa masa tu dah dekat. And aku rasa time birthday aku tu la. =.=" Hurm, I dont know what to say tapi aku rasa macam saat saat aku makin hampir.
Shazrin: Mainan fikiran kau bila kau dah meningkat dewasa. Percayalah. Aku pernah alami.
Miss Chillax: Tapi aku dah lama alami. Cuma kalini, the force is too strong.
Shazrin: Nope, dont think about that. You have a lot of things to do with us. Believe me. That just a random feeling, and it haunted you for a moment.
Miss Chillax: Kannnnnn. At least bagi aku bahagia dulu lah. He he he he he. Kahkahkah. Ntahlah beb. Taktau nak cakap.
Shazrin: Senang, jangan fikir bukan bukan. Walaupun hidup kau akan berakhir esok. Apa yang kau perlu buat, hargai setiap saat yang ada dalam hidup kau. Sebab tu prinsip aku. Kalau taktahu, cuba. Takcuba, taktahu. Dah cuba, seronok. Takpergi, taktahu. Takrasa, taktahu benda tu okay ke tak. Jadi, hargai apa yang ada dalam hidup kau. Cuba segalanya sebelum kau takdapat rasa. Dan aku rasa ayat aku ni, kau boleh letak dalam blog.
Miss Chillax: Aku cuba untuk bersemangat, go on dengan life aku, appreciate every moments but then, deep down... sad. InsyaALLAH masuk blog. Lol
Shazrin: Dunia ni luas lagi. Takbanyak yang kita mampu lihat. Tapi cuba la selongkar selagi mampu.
Miss Chillax: Mula lah tu. Bagi ayat macam macam sebab tau nanti masuk blog. =.=
Shazrin: Eh. Sementara aku tengah ligat berfikir sambil sedutan power meresap dalam kepala aku. Baik kau hargai. Kang ayat artisan ni, pudar begitu saja.
Miss Chillax: Kau weed lagi?
Shazrin: Kau, kalau terfikir pasal mati. Kau search hadis. Yang berkait dengan kehidupan. Tak pun, kau scroll gambar nature. Kau akan rasa. Dunia ni luas lagi. Belum puas kau lihat dunia. Sedangkan aiskrim pasu pun kau takrasa lagi. Errr, mana ada aku weed.
Miss Chillax: Cakap betul betul.
Shazrin: Yer. Betul la.
Walaupun point lu pasal masalah guwa ni lari terbabas terpesong semuanya. Tapi takpe. Guwa ... Terima seadanya. LOL.

Sebenarnya, memang pada kau, dunia ni luas lagi, belum puas lihat dunia dan aiskrim pasu pun aku takrasa lagi. Tapi the truth is, aku dah taklarat dah. Aku rasa dah bosan dengan dunia. Aku rasa dah jelek dan jemu melihat kerenah dunia ni. Aku rasa macam, that's enough for me. Something like that. Dunia pun aku dah bosan, apatah lagi aiskrim pasu. Cehh.

No comments:

Post a Comment