Sunday 4 January 2015

Wuohooo 2015!


Assalamualaikum bakal zauj/bakal husband/bakal zaujah/bakal wife!


Well, well. Dah lama sangat aku tak menulis. Last entry pun tahun lepas. Kenapa? Instead of giving alasan like oh degree life is so busy whats not, yeah memang busy. Sebab aku banyak membusykan diri. But above all, aku macam taknak menulis dah. I have no courage anymore. Aku hanyut dalam dunia aku. Aku akan banyak habiskan masa aku dengan menganyam mimpi since reality hurts. Tapi sebenarnya, sampai bila aku taknak hadap reality? And aku akan wujudkan alasan macam. Eh. I got a lots of kerja lain. Why should I blog? Haha. I shouldnt do that. Anymore. I should blog when I got the internet coverage haha. 

New Year's Eve
Aku just tanya Shazrin weh, ada plan tak? And he asked the gang, poof! Semua tetiba cakap nak turun untuk lepak bersama sama. Sedangkan aku enak bergulung dalam selimut sambil scroll instagram Nuzuin aka gdsjht haha. Beriye scroll semua baca semua macam aku takde kerja lain kan. Memang selalu aku wasting my time giving alasan yang aku busy padahal busy dengan gadget. Kononnn. Kalau tak, mesti banyak je keje aku dah settled. Haha. Okay, memang dah settled alhamdulillah. Tapi, boleh dikatakan ada je yang tak settle. Sebab? Procrastination is my best friend. Procrastination sebab dah takde semangat. Since February 2014, Hehh one year lah kan? Then, aku macam nak dump everything and get back in life. Taknak hanyut sangat la kan. Well, back to the story, aku still terbaring macam biasa taknak buat apa apa n blank is my feeling nowadays, tetiba Shazrin cakap dah sampai Kondo Kristal. Omaigaaadddddd!

Only Allah knows how I hate making people wait for me. And i just mandi, and solat. Shoot terus turun lif and suruh dia park betul betul depan post guard. Masuk kereta, ngidam nasi kandar. What the fish man! Ni sume sebab Haris Syafiq Chelsea. Haritu kitorang makan nasi Hakim kat area Unisel tu pergh pergh pergh padu betul. Tapi, yang dekat seksyen 7 lagi best la. Then makan la nasi kandaq kat Hakim tu kan. Sementara nak tunggu the other bros semua. Lambat betul sampai. Sorang stuck dalam bas, dua orang tengah keje pulak. Siot je time new year's eve pun keje lagi.

Throwback Time
Aku study blog ni sepanjang hari dari 2011 sampai 2014. 2011 is the beginning of everything. Sebab 2010 and before that year semua kan zaman sekolah. Nothing much to share. Let keep them as a secret. Actually I'm finding something something. Gila lah. So long and hurts. Alhamdulillah. Allah selalu bagi apa yang aku nak. Aku je yang takperasan. He knows what's in your silent heart. Allah knows. Bermula daripada course yang aku study, sekolah yang aku tukar tukar, and now, circle of friends yang aku sayang. Semua ada hikmahnya. Dulu sangat skeptik soal cinta hati dan perasaan, well sekarang pun. Dah nak masuk 5tahun dah Kurosaki Ichigo (laptop) ni. Pencetus Miss Chillax berblog.

Sekarang tengah study week sebenarnya. Hopefully result kali ni gempak sangat sangat aaminnn. You know what, roommates aku asyik pertikaikan kenapa aku relax, chill dan chillax je sepanjang semester tak kira lah ada exam mahupun assignment. Aku rasa dia taktau my middle name is Chillax. Lol. Okay. I should not merepek more lah kan. Aku nak flashback sepanjang tahun 2014 and then I'll tell you how I spend new year's eve and first day of 2015.

2014
January: Exam. Just like this year. Study week etc. Masa tu semester 3
February: Cuti semester stay Shah Alam, belajar French. Start duduk Kristal
March: Semester 4 dah start. Jadi Sekretariat Mahasiswa Fakulti.
April: Majlis Kecemerlangan Akademik.
Mei: It's my birthday. My parents said i got the 'key' already.
June: Kelas kelas kelas.
July: Exam. Final. Untuk semester 4
August: Raya. Gather dengan kawan kawan sekolah. Wujudnya The Bros
September: Semester 5 bermula
October: Gathering dengan kawan kawan sekolah. The bros.
November: Mereput dengan kelas dan assignment
Disember: Yeay. Exam datang lagi.

See. Macam apa je pengisian 2014 kan? Belajau je lebih. Yang lain lain pun ada gak tapi event besar hidup aku, yang nilah. So, for 2015, the year of achievement I would say, is year of incredible marvelous magnificent amazing. Jadi, kena bermula dengan gempak  lah.

2015
Lepas makan nasi kandaq, amek pokda, aku pergi Putrajaya. Pastu gerak kat KLIA mengundang kenangan silam zaman kanak kanak. Shoot ke Shah Alam, then menuju ke Kuala Lumpur, pusing pusing uptown. Mehh semua tu dalam masa satu malam. Member member aku sampai setahun tak mandi. Kau rasa?

May Allah bless us with wonderful 2015. Aaminnnn.


No comments:

Post a Comment