Saturday 7 February 2015

Steady!

Aku just nak cakap... 

Macam Diyanah pernah pesan, dan aku pun pernah sebatikan benda ni dalam hidup aku:

I perceive life is a jigsaw puzzle. Sometimes, we find the right pieces, sometimes not. Sometimes we even thought that we get the right pieces and put it on the puzzle when eventually it is totally wrong pieces. Some people been given the easy one. Intermediate. Or even difficult one. However, we only play this freaking jigsaw puzzle, once. We can't control the game. But we could try to manage them accordingly. Keep smiling and play till the end. Life is a game. And it is jigsaw puzzle.

*Pergh rasa rabak dah dalam hati aku ni. Apa yang pedih sangat ni entahlah*

Dan aku selalu pesan kat member member aku yang hanyut dalam lamunan cinta, hello. Lu kalau lu suka orang tu, sayang orang tu, taksemestinya lu kene get into relationship thingy. And get married whatever. Lu patutnya bahagiakan dia. Or anything yang buat dia happy. Cinta tak semestinya memiliki. Kalau gitu, letih ah. Definisi cinta pada aku, melihat orang yang kita sayang tu happy. Everyone. Coz everyone is Allah's. Mana mungkin kau boleh memiliki seseorang. Sedangkan semua kat atas muka bumi ni Allah yang punya. And everyone yang datang dalam hidup kau tu, Allah pinjamkan saja. Regardless of anything that orang yang kau sayang tu buat kat kau, kau kena jugak happykan dia. Coz there there, you'll find your happiness.

Expect nothing. Give more. Time heals almost everything.

Serendipity.

No comments:

Post a Comment