Friday 16 November 2012

Draft Senandung Cinta Israra Part 2

P/S: Asal mende ni draft je? Sebab hanya karya picisan seperti twicahaya layaknye. kehkehkeh.

'Buat apa kau simpan movie tu sume dalam laptop kau, Is? Kau kan tak suka benda-benda cheesy ni,'

'Ahh kau ape tau? Ni sume untuk masa depan aku. At least, dengan movies sume ni, aku bleh yakinkan diri aku yang cinta sejati tu wujud. Em, walaupun sekadar movie.' Kata-kata Dalili membuatkan aku terfikir lagi.

Mama kata, cinta sejati pasti ada. Tapi aku?

Aku takpercaya cinta~ Aku takpercaya cinta~ Aku takpercaya C.I.N.T.A!

'Woii Is! Kau nyanyi terjerit-jerit ni kenapa?' Sergahan Dalili memeranjatkan segala sistem saraf.
'Nak nyanyi pun takboleh. Yelahh. aku ni anak yatim. Piatu pulak tu.' Israra membuat muka seposen.
'Alaa Is. Rilekk laa. Aku memain je. Kau nyanyi la lagi. Nyanyi.' Dalili memujuk

'Kadang kadang aku sedar yang aku ni just nak main main. Tak serius. bukan betul betul sayang pun. tapi, taktaula kalau dengan dia, ' Cakap sorang-sorang lagi budak ni. Dalili menggeleng kepala melihat Israra yang sedang bercakap dengan dinding.

'Kalau aku, aku nak bercinta sekejap, pastu terus kahwin' Dalili pula membalas

'Tapi, tak semestinya jugak weh. Jap eh aku nak share sumthing,' Kertas lusuh dihulur kepada Dalili.

Undang-undang Cinta Israra

-kalau ditakdirkan terjadi apa2 dalam sesuatu perhubungan, putus di tengah jalan dan sebagainya.. maknanya dia tak cukup baik untuk kita. Ada orang yang lebih baik yang telah diciptakan untuk kita.
-Kalau dia nak pergi, lepaskan...andai dia kembali, maknanya dia milik kita. Andai tidak, maknanya tiada jodoh.
-Sejauh manapun kita lari, sedalam manapun kita selam, setinggi manapun kita terbang, andai dia jodoh kita, dia pasti akan kembali.

'Tapi kan Lil, aku masih tercari cari cinta yang sebegitu. Ya aku masih mencari. Moga aku diberi peluang untuk menghirup kemanisan cinta yang unggul,'

'Pergh Is, apahal ayat kau macam karangan doe?' Dalili kembali buat muka sengal. Apa kes ntah dengan si Is ni. Dari semalam camni. Kekononnya sebab dengar citer mama dia. Kang kalau aku terjah Mama Husna kang... baru tau langit tinggi rendah. Entah-entah...betul Mama Husna ada love story baeekkk punya.

Israra termenung lagi. Entah apa-apa yang dia fikirkan, semua orang pun takdapat nak agak.

Cinta, hadirlah hadirlah hadirlah. Aku menyeru cinta. Namun aku khuatir hatiku pedih lagi. aku pun tak mengerti mengapa hatiku rasa pedih tatkala hal ini diungkit. Mungkinkah seseorang itu turut mencari aku? Sebahagian dari dirinya, tulang rusuk kirinya. Aku mahukan seseorang yang berkata 'u are my missing puzzle' kepadaku. Bilakah agaknya aku dapat bertemu dengan dia? Bukankah aku adalah tulang rusuk kiri yang paling dekat dengan hati, untuk disayangi, dikasihi dan dicintai? Yang dapat menghilangkan rasa pedih yang menjalar ke hati setiap kali soal cinta diperdebatkan.
Cinta memang sesuatu yang sukar dimengertikan. Cinta sepatutnya menjadi perasaan yang indah dalam hati tetapi, hmm..kenapa hatiku begitu sakit tatkala berbicara soal hati? Tanpanya, hatiku bagai malam yang tak akan kesiangan ...namun aku tak pasti dengan rasa hatiku sendiri...adakah aku benar benar ikhlas dengannya atau sekadar mengisi masa lapang? - Israra

Dalili: have a nice day.
Israra: What da heck! My nice day is having time with you.

Disogok cerita cerita cinta seperti ever after, shakespeare in love, titanic dan romeo & juliet...buatkan aku pun nak alami kisah kisah seperti itu. Aduhhaii,... ni mesti sebab pengaruh mama. - Israra

cakap pasal hati, hati aku tengah kosong sekarang ni, aku sengaja kosongkan hati aku. Tapi, i know you. i walked with you once upon a dream. - Princess Israra

elegant peaceful lovely thougtful, merendah diri, hormat dan patuh, setia serta rela berkorban, tidak cerewet tidak tinggi diri, tidak sombong dan bukan pemarah. tenang, aman, supporter, tidak suka membangkang membantah manis lemah lembut bersih suka jaga kecantikan. -gila, kata tak pernah kenal aku camane. ni, yang kau observe aku sampai camtu sekali, pehal pulak!

even you close your eyes, you still could deliver love message and still could be understandable. - kepala ikan tongkol betul mamat nih. wei gila, aku pejam mata ni bukan nak deliver love message kat kau. aku tengah ngantuk ni. tau tak ngantuk!

aku benci kau. tapi, parents aku abstain aku dari membenci orang. kalau camtu, aku tak suka cara kau. oh ye, aku tak kenal pun kau. - Israra

masalah permasalahan hati yang tak terungkai. - Dalili
Oh, bilakah akan berakhir? - Israra

love is something which i hate the most. - Israra

aku rasa kita perlu do something to make their relationship, better. -dahlah, kau ni tak abis-abis. relationship kau tu...yang kau kena pikir.

Ini bukan cinta biasa la, Is - Dalili

pen merah pen biru, saya peduli apa kalau awak cintakan saya, yang saya tau, saya takkan cintakan awak. TAKKAN! TAKKAN! -pen merah pen biru, u marah i love you

Aku dengan dia macam G6 kot..-Dalili

aku suka mainkan perasaan orang, Karma? aku tak heran laa. My heart is too hard to be broken. Aku dah masukkan dalam peti besi yang paling ampuh which is the truest one could break it. kalau boleh laa, macam xde je. - Iffal

i have to return the ring to the lord of the ring. - Israra
Woi, is! Israra! kau nak g ane tu? Takkan nak pulangkan cincin?

aku bukan suka pun kat diorang. sebaliknya menyampah. Boys, their words are like bulshit. Dont trust them. Aku belum bodoh lagi nak percaya semua atau yang ditaburkan pihak lelaki yang evil. - Israra

Even aku tak pernah bercinta, tapi aku tau semua segala datuk moyang cinta. Kenapa? Sebab aku single. Single yang terlalu pakar untuk bercinta. Yang pakar haruslah bertemu yang pakar supaya segala permasalahan dapat dirungkaikan. -Iffal

Ya tuhanku, yang maha pengasih maha penyayang. Jauhkan aku dari cinta palsu. Peliharalah hatiku untuk yang benar benar sejati. - Iffal