Sunday 18 December 2011

Cara menghilangkan ngantuk semasa dalam kelas.

Assalamualaikum.

Wawano : I saje-saje je nak mengade-ngade.
Raragaga : Huhh, camdoh je.

Edisi camdoh melata-lata di mulut aku musim ini. Siap promote kat family lagi. Dengan alasan, bahasa budak-budak zaman sekarang. Nasib baik aku berjaya pengaruh parents aku. Weeehooo. Yess! Epic Win~

Berbalik pada topic di atas, ini aku nak bercerita pasal kerenah students di class. Most of the time, dengan kelas yang sangat compact ala-ala bedak compact mak aku. Oooppss.. Eh eh, lupa pulak nak bagitau. Camdoh tu singkatan dan kombinasi perkataan macam bodoh. Sweet kan? First time aku dengar, agak sweet dan smooth je di telinga aku.


Oh oh, tapi tadi... Radhiah cakap :
Camdoh, camdoh. Jangan la jadikan amalan. Aku taulaa benda tu aku yang ajar. Tapi, jangan la selalu sebut.

Hoho.  Okey. okey. Sebelum aku merepek entah mana hala, let's focus on our topic. Kalau kat kelas, aku akan bawak satu buku conteng. Ala-ala foolscap book. Buku tu untuk mode let's talk versi selamat. Bukannya apa, sem ni...lecturer sangat strict n stern. Nak bercakap dalam kelas memang no no lah. Seriously, mengantuk. Buku tu, akan di pass2 kat orang sebelah. Then. tulis la apa2.

Babak 1
Miss Chillax : Hye Ipah. Aku mengantuklah.
Ipah : Aku pulak, lapar
Miss Chillax : Kau pegi la makan. Lepas habis kelas ni.
Ipah : Tu la, lepas ni nak pegi beli makanan. Kau nak ikot?
Miss Chillax : Takbleh laa...pasni aku kena pergi islamic centre, library, blok akademik, kedai photostat, mini mart and blok mahsuri.
Ipah : Gila banyak. PM ke kau ni?
Miss Chillax : Yelah, aku YAB Dato' Seri Amar DiRaja (Negeri Perak je ada ni).
Ipah : Aku nak boasting dengan kau pun takboleh sebab taktau apa gelaran istimewa kat kelantan ni.

Babak 2

Munirah : Saya suka Lee Min Ho
Miss Chillax : Saya suka Yong Hwa
Munirah : I Love Lee Min Ho
Miss Chillax : I love My Mum.
Munirah : Ok, I love my mum too.
Miss Chillax : Aku dah ngantuk giler ni. Camane ni?
Munirah : Pegi toilet, sapu air kat mata.
Miss Chillax : Masalahnya, aku tengah pejam mata ni. Apa kata kau cubit tangan aku.
Munirah : #Cubit tangan Miss Chillax#
Miss Chillax :  Thanx!! Sakit tau tak!!! Nasihat aku, jangan cubit anak kau.

Babak 3
Munirah : In other words,
               Please be true,
               In other words,
               I love you.
Miss Chillax : In other words,
                     Please be true too,
                     In other words,
                     I love you too.


Babak 4
Miss Chillax : Kau tak ngantuk ke?
Munirah : Tak, aku bosan je.
Miss Chillax : kau tdo berapa jam?
Munirah : 7 jam.
Miss Chillax : 7jam kau tido? Patutla tak ngantuk. Cuba tanya aku tido pukul berapa.
Munirah : 4pagi? 4.30 pagi? 5 pagi?
Miss Chillax : Aku tidur pukul 8.40pm. Bangun pukul 2.40am.
Munirah : Kau kan kelawar.
Miss Chillax : Batgurl?
Munirah : Aku kan still baby. Tu sebab kena tido cukup. Haha
Miss Chillax : Kau bukan baby. Kau mak baby.

Babak 5
Miss Chillax : Pegi meeting x?
Ipah : Super duper triple malas! Kau nak pegi ke?
Miss Chillax : I have to go...karang ada apa-apa, aku yang kena.
Ipah : That's why we chose you as the class representer. You are just too responsible and easily threatened. Hahahaha
Miss Chillax : Ngeng!!!



p/s : Doakan aku cepat sihat. Kbye.

4 comments: