Thursday 30 April 2015

Clueless

Assalamualaikum...

Help me. 
Help me please.
Please help me...on how to define beauty.

As for me, beauty is in the eye of beholder. Subjektif. Tapi...

Dalam kesendirian aku menghadapi kesibukan belajar dan bekerja, aku lemas. 

Lemas dengan definisi cantik. Sungguh sungguh aku lemas. Deep down in my heart, pedih dan sakit untuk menghadam definisi sebegini. Perit. Sampai satu tahap, aku dah takmau hidup di sini. Di kotaraya yang penuh kepalsuan dan hipokrit. Ergh sakit. Oleh sebab aku dilabel sebagai insan takberperasaan, aku susah nak menangis. Segalanya kupendam diam diam. Kalau aku luah, mesti mengalir air mata. Namun tak semudah itu. Because people cant say right things at the right moment, aku suka diam, taknak share problem aku. Sebab nanti, aku yang sakit hati. Jadi, biar aku tenggelam dalam kesedihan sendiri. Takperlu ada sesiapa yang tahu.

Semakin hari aku semakin benci dengan realiti dunia yang kejam. Aku benci benci benci dan menyampah dengan dunia. Aku takfaham kenapa orang sibuk sangat nak kejar dunia yang fana ni. Kumpul duit beli itu ini untuk apa? Bosan gila duhh. Kenapa manusia sibuk kejar cinta manusia? Apa takcukup ke dengan rahmat dan kasih sayang Allah kat kita? Kenapa kita perlu benda benda yang tak make sense? Kenapa kenapa kenapa. Eh banyaknya kenapa. Kadang tu memang boleh sit back and relax. Tapi kadang tu tertanya tanya kenapa macamni, kenapa macamtu. Susah nak explain my thoughts into words. So yeah, let picture speaks.




It's like drowning
Except, I can see everyone around me breathing.




This horrible black cloud had parked itself over me and refused to budge. I felt trapped and unhappy.





Mostly indescribable - not just unpleasant but literally horrible.




It's a bit like walking down a long, dark corridor never knowing when the light will go on.












4 comments: