Wednesday 18 July 2012

YOU - Lagu Leleh

Assalamualaikum.

Hai jejiwang semua.

Dah lama aku peram entry ni. Sebagaimana anda anda anda anda dan anda sedia maklum, Miss Chillax was never cry. Kira habis macho lah ni. Fuhh. *muka macho*

Tapi... sebenarnya. la... *muka serius* ada beberapa lagu leleh yang buatkan airmata aku leleh beb. Cisss.



#Pertama
Nur Jannah Alia - You

For all the things I've done and said
For all the hurt that I've cause you
I hope you will forgive me baby
Cause that wasn't what I mean to do

*How to leleh
Okey, first of all. Okey bayangkan someone yang selalu ada untuk korang. Make you smile. A lot. But. Semua tu dah berlalu. he/she's gone. And the day he/she went away... korang teringatkan dia. Till present. And how korang nak sangat he/she comes back. And yet, they are yours. Korang bleh terima hakikat pemergian dia. Tapi... the memories bring you to him/her. 

#Kedua
Surga Cinta - Ada Band

Inikah surga cinta yang banyak orang bertanyakan
Atau hanya mimpi yang tiada pernah berakhir jua 
Perlahan bawa semua tanya
Satu langkah di taman ini 
Terangkai bunga tanda cinta murni adanya
Tapi kekasih pun tiada muncul hapus rinduku

*How to leleh?
Sebenarnya, aku jatuh cinta pada melodi lirik ni. Catchy uolss. Tapi, dalam masa yang sama... so touchy feely. Cess. Tercabar kemachoan aku. The whole lyrics of this song means nothing ah to aku. So... takde perasaan. It's all about the melody.

#Ketiga
Someone Like You - Adele

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hope you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isnt' over.

*How to leleh
As we know, Adele got 6 Grammy Awards. And she thanked to her ex. Who's the hell her ex but he's the one who make Adele kaya giler sekarang. Jadi, kepada sesiapa yang ada ex, tak perlu risau. Who knows...korang bleh berjaya. Cam Adele. Seorang pakar motivasi pernah berkata, andai terluka... salurkan pada skrip, puisi dan lagu. Dan sebarang bakat anda. Contoh cam kau pandai masak, reka lah resepi yang menggambarkan emosi kau pada ex kau itu. Mana tahu, kot kot bleh jadi masterchef Malaysia.

#Keempat
Saat Terakhir - ST12

Inilah saat terakhirku melihat kamu
Jatuh air mataku menangis pilu
Hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih

*How to leleh?
Entah... frankly speaking... aku tak dapat mendalami lagu Indonesian. Tapi, lagu-lagu diorang ada soul. Contoh macam Dewa, Letto, Peterpan, Ada Band, ST 12, and Kertas. As for me, they are superb. Bila korang dengar lagu diorang, emosi korang akan selari dengan lagu tu. It just flows like the river. And the best thing about river, you would never step on the same place, twice. Coz it flows!

#Kelima
Suh Reun Bun Jjeum - Kyo

That day, I had no choice but to stare at you emptily
It's too painful then... I can't even say anything
I tried to tell you please don't go, but there's no use
I just needed to look at you, because it's the last thing I'll ever do

*How to leleh
Lagu ni actually simple je. Dua rangkap yang penuh makna. Diulang tiga kali menggambarkan tiga kali ganda kebencian. Alah korang ni. Macam tak pernah tengok cerita My Girl pulak. HAHA

#Keenam
Unintended - Muse

I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken.
Pieces of the life I had before.

*How to leleh
This song... undescribable. Tapi, how could the undescribable remains with no description since it has to be described. Bellamy cakap, lagu ni actually agak unintended sebab spontaneously it is created after a phone conversation with this one girl. Lagu ni pulak tercatat 1001, 2, 3 perasaan utk this perempuan yang sooo lucky.                      

Okey, enough with all these touchy feely song. Takperlu leleh sangat bila dengar lagu. Terlalu mahal harganya untuk membayar setitik airmata. Membazir okeyy. Eloklah pegi mengaji Al-quran.
Okbai.

No comments:

Post a Comment