Tuesday 2 February 2016

Anti-relationship

Assalamualaikum...

Lama tak tulis sini. Biasalah tu kan. Ada ups n downs.

Aku just nak spill out things about relationship yang aku taksuka. Aku banyak taksuka benda benda bullshit. Benda benda sia-sia. Benda merepek.

What if kau put so much effort dalam satu relationship pastu in the end. Nothing? Then nak buat apa? Segala sayang yang dilafazkan, segala duit dan usaha yang dicurahkan untuk apa? Untuk suka suka je ke? Sebab tu aku draw a line untuk benda camni. Taknak.

1. Effort
Kenapa bila kita sayang orang tu, kita kena prove everything related dengan materials? What's with those hadiah apa sume ni? Ye memangla boleh buat kita happy tapi perlu ke? And girls, do u really need those things? You rasa you takbleh beli semua tu sendiri ke? You cant work it by your own. Camtu? Kadang ada benda okay, okay la. Ada benda yang haram aku takbleh digest no la. Aku pernah temankan kawan aku pujuk boyfriend dia. Dia beli coklat dengan balloon untuk boyfriend dia. Was that necessary?

2. Sia sia
Kau dah selalu dengan dia, tolong dia, iron baju dia apa sume, masak makanan untuk dia, topupkan dia, bagi duit apa sume, teman dia, basuh baju, everything kau buat untuk dia. Segalanya kau korbankan untuk dia. Masa, duit, penat lelah kau, sekali the next thing u know, dia dengan perempuan lain. How come?! Aku takbleh digest langsung semua ni. Macam takde satu jaminan pun dalam relationship ni yang things will remain this way forever, no. Itu baru couple wey, sedang yang dah kahwin ada anak cucu pun bercerai. So, soal hati dan perasaan, relationship apa sume ni memang satu bonding yang rapuh. Puii.

3. Panggilan
Those names macam sayang apa sume tu necessary ke kalau kau tak sayang dia pun? Do u really sayang dia? You pun taktau. Sayang ni takde benda benda yang macam measurement ke apa. Takde. Kau sayang dia setinggi KLCC atau Eiffel Tower. Kau boleh detect ke? Sebanyak bintang di langit ke ape nonsense apa yang kau cuba sampaikan ni? Cakap level cinta kau infinity konon. Masalahnya simbol infiniti pun taktau cemana. Jangan la buat cemtu kalau taksayang. Jangan murahkan panggilan sayang. Or anything. Tu tak termasuk lagi panggilan lain yang bertambah bullshit. Sayang ni macam common la.

4. Stars are blind. And love too.
Orang yang bercinta selalunya takberfikiran waras. Contohnya berjaga lewat malam semata mata nak temankan orang yang kau sayang. Masalahnya kalau dah kahwin akan remain the same ke? Baru cakap sepatah orang sebelah dah tidur. You see, benda benda macamni menakutkan aku. Kalau time bercinta he/she might teman you whatsapp/facetime lama lama. Then, bila u dah kahwin everything dah the end. No such thing anymore.

Takpenat ke bercinta ni? Aku ada banyak nak tulis. Tapi nantilah aku sambung lagi.

2 comments: